![]() |
Karaktärerna : Väninnorna | ||||
|
|
Agda har två väninnor. Se även : Ullas förslag Vad heter de ? Maud & Lollo, Karla & Desirée ? Vad gör de tillsammans? Gymnastik, bridge, körsång, danskvällar, kurser av olika slag ... ? En idé : De sjunger i en kör. Det händer att de tränar hos Agda mellan körträffarna. Det är mest för att Agda vill spela på sin synt. Maud och Lollo är inte alls så förtjusta i dessa träningsträffar. Agda domderar helt enkelt för mycket. Och hon spelar inget vidare bra heller. Men det vågar ingen av dem säga. Lollo eller Lolla ? Obotlig optimist. Allt kan bli bättre. Har hon kanske idéer om konstiga "new-age"-kurser som hon vill ha med de andra på? Lite flamsig men hjärtevarm, mild, god. Vill gärna vara en riktig bullmormor men kanske inte riktigt klarar av att baka goda bullar. Lite vimsig? Stamkund på "TV-shoppen" till de andra väninnornas, särkilt Mauds, stora förnöjelse. Oskuldsfull. Är Lollo kanske avundsjuk på Maud för att hon verkar ha så bra ordning i sitt liv. Lollo skulle kunna vara en sån som pratar snabbare än hon tänker. En som råkar tala bredvid mun i de mest olämpliga situationer ... Maud är pessimist. Misstänksam och lite bitter på livet. Lite stel och kontrollerad. Lärarinna eller föreståndare någonstans. Ordningsmänniska. Vill hellre gå en datakurs än "förverkliga sig själv". Maud driver gärna lite med Lollo men har respekt för Agda. De är väl lite kuvade av Agda. Men de gillar henne då det alltid händer saker när Agda är med.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||